Services IT
Onze IT professionals staan klaar om zowel in PCS of ter plaatse de nodige oplossingen te bieden. Hoe kun je echter vermijden dat je storingen of problemen hebt met je computer?
De beste manier: neem ons servicepakketen, zodat wij op afstand letterlijk iédere dag je computer volledig scannen en in orde zetten. U hoeft niet langs te komen, we helpen u met het nodige, op afstand.
Enkele voorbeelden van onze diensten
“Ik heb een probleem.”
Veel mensen ervaren dat hun computer ‘raar doet’. Het is niet erg als je niet echt kunt vastleggen wat het probleem is. U maakt het best een afspraak met één van onze specialisten, en die analyseert samen met u wat er aan gedaan moet worden.
“Mijn Wifi werkt niet meer op de computer.”
Allereerst moeten we dan je computer controleren. Het kan immers zowel aan je computer liggen, of aan je WIFI. Een belangrijke tip: kijk na of bv. je mobiele telefoon wél nog met de wifi werkt. Dan ben je vrij zeker dat je toch een probleem hebt met je computer. Dezelfde werkwijze geldt dan als anders: kom langs, en laat het toestel in ons labo controleren.
“Ik kan mijn email niet meer verzenden en/of ontvangen.”
Heel wat gebruikers hebben nog e-mail adressen van de eerste generatie. Je koos toen een email adres samen met de internet provider waar je voor koos. Zo heb je veel mensen met een email adres eindigend op @pandora.be of @telenet.be of @skynet.be, @proximus.net, @scarlet.be. Deze email adressen gebruiken oude transportmethoden om de mails van het internet naar je computer of smartphone te brengen.
Onze specialisten kunnen precies uitleggen hoe we dat probleem aanpakken.
“Mijn computer is kapot.”
Misschien is de computer gevallen, of is er vocht op gemorst. U komt gewoon langs met het toestel. Aan de technische balie wordt een servicebestek opgemaakt van 40 €. Het toestel wordt binnengekomen in de technische dienst achteraan. De technieker analyseert wat er best gedaan kan worden om het probleem op te lossen. Sowieso zal de technieker je altijd een mailtje of een whatsap berichtje sturen, zodat je op de hoogte bent van het verdere verloop.
Tip: kijk best na hoe oud je computer is. Meer dan zes jaar oud? Geen windows 10? Dan is de kans groot dat je alvast beter uitkijkt om je toestel te vervangen. Niet alleen is de kans groot dat het veel kost om het toestel te herstellen. Een belangrijke bijkomende reden is bovendien dat oudere toestellen (zeker van voor Windows 10), gewoonweg niet meer goed beveiligd kunnen worden.
“Ben ik gehacked?"
Als je het al vermoed, dan vrezen we dat de kans ook reëel is. Het grootste misverstand is dat men denkt dat men pas gehacked is als …. Men rare dingen ziet verschijnen. Het omgekeerde is des te meer waar. Hackers proberen er in het begin alles voor te doen om zich onzichtbaar in je computer (of ook je smartphone) te nestelen. Ze zitten daar rustig, een massa informatie te verzamelen over jou, je computer en je omgeving. Pas als ze dan zo veel informatie hebben dat ze zich ‘ongestoord’ kunnen voordoen als iemand die je kent, is de kans zeer groot dat je in de val loopt.
Onze specialisten kunnen in de eerste plaats alvast nakijken of je voldoende beveiligd bent. Neem de kans dat ze het je goed uitleggen. We hebben zeer goede oplossingen om je optimaal te beveiligen, zowel op het bedrijf als voor thuisgebruikers.
Tip: volg één van onze workshops over veiligheid. Je zult er ongetwijfeld veel over bijleven.
“Mijn printer werkt niet meer goed.”
Ook hier kijken we eerst waaraan het probleem ligt. De computer wordt onderzocht, en als deze helemaal okee is, pakken we de printer aan.